Thursday, November 13, 2008

Länk Jag har nyss varit i Borlänge och hämtat upp en ny frontruta till min Manta. Veteraniakillen skulle förbi dessa trakter så vi möttes utanför Kupolen. Jag fann hans företag genom att han är annonsör i Klassiker. Vet du att vindrutor till Amazon och Saab 96 bara kostar 1000:-? Det är samma summa som när jag började köra bil för sjutton år sedan... Nästa gång ska jag be om familjerabatt och beställa till minst fyra av mina bilar.
http://www.veterania.se/index.php?p=sh&v_id=41&model=SAAB

Han berättade att rutor i moderna bilar spricker snart efter stenskott beroende på att de dels är limmade direkt i karossen, samt mera flex i karosserna. Ibland är ju rutorna ett bärande element i karosserna också... Dagens excentriska anekdot blir därför denna: Brorsan köpte en gång en rullad Saab V4, vars samtliga rutor var intakta efter rundslagningen.

No comments:

Post a Comment