Thursday, February 24, 2011

Husjobb och lack

Huset måste få sitt. Jag tröttnade på en sliten dörrkarm och en lika sliten dörr. Men hmm... om jag ändå ska stryka dörrarna i vitt så kunde jag lika gärna ta sprutan och lite billack så kan jag ta några fälgar samtidigt?


Sagt och gjort. Färgburken hade vita rinningar och bar koden "Volvo färgkod 79".
Så väldigt vit var den inte skulle det visa sig, snarare ljusgul.
Tvåkomponentsfärg är fantastisk, jag fick denna burk av en kompis för femton år sedan!
Tillverkaren är "Max Meyer". Finns de kvar?

Nu när färgen hamnade på en yta så känner jag igen den. Spenderade många timmar som ung i en
Volvo 144 -69 automatic i denna färg.


Fyra gubbfälgar i spinkiga 4" till Duett/PV/Tidig Amazon fick sig en dusch av det blanka.
De har stått etsgrundade i ett hörn av verkstaden länge. Kanske de hamnar på
Rallyamazonen som vinterhjul om jag hittar några old style smala, höga gamla
vinterdäck i bra skick. Tips på det mottages tacksamt!

No comments:

Post a Comment