Friday, February 11, 2011

Körigt!

Mycket på jobbet
Senaste nytt är att jag lagt Annas V4-motor på ett rullbart bord, den ska snart hängas upp i taket och få hissas ned i karossen igen. Det ska bli spännande att få starta upp den efter allt pyssel. Förövrigt har jag mest arbetat med huset samt skyfflat snö. Precis som så många andra.

Någon kort avstickare har det blivit för att få upp livsglädjen. En liten provtur med den stygga Amazonen. Hetsat motorn som lär ligga på 2,2 liter och ha en topp som gått någon tävling inom rallycross. Jag har nämligen hittat en tidigare ägare som kunde berätta lite historia. Inget går upp emot en högkompad motor med lite kam. Som liniment för min själ.

 Har även slipat någon svetsfog, men det känns onödigt att nämna. Så otroligt mycket rost kvar att laga. Men vad vore livet utan utmaningar? Jag söker en rattstång till Amazon 1969-70 om någon har. Den är av delbar säkerhetstyp och känns vettig i sammanhanget eftersom detta blir en robust bil med tävlingstema.

No comments:

Post a Comment