Monday, August 23, 2010

Vitt och brett skryt



Det händer att jag hamnar i någons garage, längst in, där bardelen alltid är.
I handen hamnar ett glas, kopp, navkapsel eller annan form av bägare och historierna blir yvigare och allt mera dramatiska. Då, där i hettan, när jag verkligen vill impa på andra motorintresserade, brukar jag släppa "Mitt Ess". Tänk er att jag låter tipsy:

- Jaaag haaar en sidventilare från Milwaukee schom jag schör ibland. Mitt i vintern! Iiinte nog med det, jag har en JAP med kharr...karrdandriffft ockschå! Den schöör jag på schommaren!



Briggs & Stratton gjorde länge sidventilare. Företaget finns i Milwaukee, Oregon.



Garden Master. Ett trädgårdsverktyg med motor från J.A.P. Fanns olika verktyg att sätta på kardanen, bl.a. en jordfräs. Här gräsklipparversionen.
För er som undrar hur en så märklig design kan komma från ritbordet ända ut på marknaden; den är påhittad av engelsmän. Det förklarar allt.


För er som inte tröttnat på skramlet så finns det en bättre version av filmen på Youtube.

No comments:

Post a Comment