Saturday, June 05, 2010

Mental Mellanakt

Ni kommer inte att tro mig; Jag var på väg hem efter ett extrastellärt fredsuppdrag i lastskeppet när det hände. Kom runt en av Jupiters små månar och hade raka vägen hem och initierade därför Warp Speed. Alltid skönt när man kan trycka på lite.

Kontrollerna varnade och jag hann precis få upp min energy shield innan vi slog in i asteriodbältet som inte borde vara där. Smattrade hårt mot skyddspanelerna men allt klarade sig utan skador. Blev bara en del städning att göra efteråt.
True story.





Mellan Avesta och Hedemora körde jag in i en myggsvärm större än jag någonsin varit med om. På mindre än 100m sattes framrutan i princip igen. Bara myggor som synes!
Så gott som alla insekter på bilderna är alltså från detta enda tillfälle! Så nu ska jag enligt Karmalagen återfödas som mygga tvåtusen gånger innan jag får klättra uppför näringskedjan igen. *Suck!*
Ni må tro det pingade friskt i backspegeln när jag befann mig i svärmen. Sånt missar moderna människor som sitter i sina tysta, sönderförnuftiga transportkapslar med rutorna uppe och AC'n på. Älskar min gubbtöntiga bruksklassiker.

No comments:

Post a Comment