Tuesday, August 04, 2009

Reklam på Saaben


pinstriping.se uppdaterad med några nya bilder.
Ränderna på bilden ovan gjordes mellan tre skurar av regn under Rat Fink Reunion. Trodde de skulle sköljas bort fullständigt på vägen hem då det formligen spolade ned från himlen, men färgen klarade testet.




Watsoninspirerad Pinstriping på huven påminner mera om ett katolskt tempel! Ska jag fortsätta med den pårökta stilen eller ska jag lacka gubb-vackert originalskick och köra försiktigt? Den har visat sig fungera fint som reklam för verksamheten. Folk i alla åldrar kommer oblygt fram och pratar.

4 comments:

  1. Tycker det ser fint ut! Akta bara sa det inte blir for mycket! Vet inte hur hemskt det ar att blanda stilar, men oftast sa ar det ju "nej-nej". :)
    Funderar pa att bygga en lien chopper-cykel som sakert skulle behova lite pinstriping. :)

    ReplyDelete
  2. Tack min vän Herr J!
    Det är redan för mycket! Funderar på att fylla hela bilen med pinstriping och på så sätt få en dramatisk reklampelare, men det ligger långt fram i tiden. Annars är de fina i originalfärg också. Därav min vånda. Men ok; det är ju bara färg!

    Den har lackats om förut, den här vagnen. Det är inte originallacken som jag nu förstör.

    Tror du det blir en liten chopperhoj? Hade du skaffat en TIG, sade du?

    ReplyDelete
  3. Skulle kunna funka som stämpel oxå... ;-)

    ReplyDelete
  4. Tack Fru L. Stämpel kommer, var så säker. / Mark

    ReplyDelete